Γιατί τα αντιψυκτικά έχουν διαφορετικά χρώματα;

Γιατί τα αντιψυκτικά έχουν διαφορετικά χρώματα;

Ίσως έχεις παρατηρήσει ότι τα αντιψυκτικά αυτοκινήτου διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το χρώμα. Αν το έχεις παρατηρήσεις σίγουρα θα έχεις ψάξει ή μπορεί να αναρωτιέσαι γιατί τα αντιψυκτικά έχουν διαφορετικά χρώματα. Ας δούμε λοιπόν όλες τις διαφορές αντιψυκτικών

Γιατί τα αντιψυκτικά αυτοκινήτου έχουν διαφορετικά χρώματα; 

Τα αντιψυκτικά αυτοκινήτου διαφέρουν ως προς το χρώμα. Το χρώμα του αντιψυκτικού είναι αυτό που καθορίζει τον χημικό τύπο που έχει χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη της διάβρωσης. Μπορούμε επομένως να πούμε πολλά για τον τύπο του αντιψυκτικού μόνο από το χρώμα του. Με μία γρήγορη ματιά μπορούμε να πούμε τα εξής: 

- Τα παλαιότερα αντιψυκτικά χρησιμοποιούσαν  ανόργανη προσθετική τεχνολογία και είναι συνήθως μπλε ή πράσινα

Hint: Αντιψυκτικά αυτοκινήτου σε μπλε ή πράσινο χρώμα, θα πρέπει να αλλάζονται κάθε δύο χρόνια περίπου ή κάθε 96.56064Km

- Τα μεταγενέστερα αντιψυκτικά αυτοκινήτου κατασκευάστηκαν με τεχνολογία οργανικών οξέων. Αντιψυκτικά αυτού του τύπου, παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στο σύστημα ψύξης ενώ η ζωή του ίδιου του αντιψυκτικού επιμηκύνεται. Αυτά τα αντιψυκτικά έχουν συνήθως πορτοκαλί χρώμα και πρέπει να αλλάζονται κατά μέσο όρο σε 5 χρόνια ή σε  160.9344Km

- Τα πιο νέα αντιψυκτικά μπορούν να αλλάζονται περίπου σε κάθε 10 χρόνια ή σε κάθε 482.8032Km χάρη στο ανώτερο σύστημα προστασίας από τη διάβρωση που χρησιμοποιούν. 

Προσοχή! Πλέον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν διαφορετικά χρώματα στα αντιψυκτικά αυτοκινήτου. Δηλαδή, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν κάποιο χρώμα στα αντιψυκτικά τους κι επομένως δεν είναι πλέον εύκολο να καταλάβει κάποιος τον χημικό τύπο που έχει χρησιμοποιηθεί μόνο από το χρώμα του αντιψυκτικού

Μπορώ να αναμιγνύω διαφορετικά αντιψυκτικά; 

Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον καθώς οι ιδιότητες του κάθε κατασκευαστή μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Δεν πρέπει να αναμιγνύεις αντιψυκτικά αυτοκινήτου διαφορετικών χρωμάτων καθώς μία τέτοια ενέργεια μπορεί να διαταράξει τη σύνθεση και να αλλάξει το ποσοστό των προσθέτων. Ως αποτέλεσμα αυτού στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα το υγρό θα αφρίσει και ταυτόχρονα η απορρόφηση θερμότητας θα είναι ελάχιστη. Αν φυσικά δεν παρατηρήσεις το πρόβλημα εγκαίρως, μπορεί να υπερθερμάνεις τον κινητήρα. Γι’ αυτό και δεν μπορείς να αναμιγνύεις διαφορετικά αντιψυκτικά

Χρησιμοποίησε υψηλής απόδοσης αντιψυκτικά!

Το να ελέγχεις τακτικά τα επίπεδα αντιψυκτικού στο αυτοκίνητο είναι σημαντικό. Εκτός από αυτό όμως, είναι καλό να χρησιμοποιείς επώνυμα και υψηλής απόδοσης αντιψυκτικά. 

Hint: Στο www.autoplanet.gr θα βρεις επώνυμα αντιψυκτικά Motul και Prestone. Ακόμη βρες αντιψυκτικά αυτοκινήτου των εταιρειών Holts, Febi αλλά και Thermofreeze

Πώς να ελέγξεις το υγρό του κυκλώματος ψύξης; 

Εφόσον ξεκαθαρίσαμε ότι τα αντιψυκτικά έχουν διαφορετικά χρώματα και αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από τον κάθε κατασκευαστή, αξίζει να σημειωθεί και το πώς να ελέγξεις το υγρό του κυκλώματος ψύξης. Αρχικά, δε χρειάζεται να αφαιρέσεις το καπάκι από το ψυγείο. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις εάν το προϊόν φτάνει στη «πλήρη» ένδειξη στο πλάι του δοχείου. Εάν όχι, θα πρέπει να προσθέσεις ένα μίγμα 50/50 νερού και συμπυκνωμένου προϊόντος αντίστοιχα

Προσοχή! Πρόσθεσε νερό στο ψυκτικό σύστημα μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ενώ αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να προβείς σε ένα πλήρες ξέπλυμα και να αλλάξεις το ψυκτικό υγρό αν η συγκέντρωση του νερού είναι πάνω από 60% μετά τη συμπλήρωσή του. 

Για περισσότερα, μείνε συντονισμένος στο Blog μας

All comments